Naloge Skupnosti učencev šole so zapisane v Pravilih šolskega reda.
V najširšem obsegu sestavljajo Skupnost učencev (SUŠ) vsi učenci šole. Vsak oddelek izvoli po dva predstavnika, ki se dvakrat letno (lahko pa tudi večkrat) udeležita seje Skupnosti učencev šole.
Delo vodi in usklajuje mentor/mentorica, ki ga/jo imenuje ravnateljica, pomembna pa je tudi
pobuda učencev.
Na prvi seji izvolimo šolski parlament, v katerem mora biti najmanj 9 predstavnikov, lahko pa jih je tudi več. Šolski parlament, ki ima izvršilno funkcijo, se sestaja večkrat letno in se angažira pri izvajanju nalog.
Na prvi seji SUŠ so učenci sprejeli letni program dela za šolsko leto 2024/2025:
OKTOBER
- 1. seja SUŠ (začetek oktobra)
- Poročilo s seje SUŠ na razrednih urah
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
- Zbiralna akcija odpadnega papirja
NOVEMBER
- Obravnava izbrane teme Otroškega parlamenta na razrednih urah in zbiranje predlogov za izvedbo konkretne akcije na šoli
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
- Sodelovanje v akciji RK »Za otroški nasmeh« (od 20. novembra do 27. novembra)
DECEMBER
- Sestanek šolskega parlamenta
- Priprava novoletnega plesa in glasbe (devetošolci)
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
JANUAR
- seja SUŠ
- Poročanje razrednih predstavnikov s seje SUŠ na razrednih urah.
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
FEBRUAR
- Sestanek šolskega parlamenta in udeležba na Območnem šolskem parlamentu
- Organizacija Valentinovih sporočil
- Organizacija Pustnega rajanja z izborom najboljših mask
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
MAREC
- Udeležba na Regijskem otroškem parlamentu (če bo izbran predstavnik iz naše šole)
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov
- Udeležba na Mestnem otroškem parlamentu
APRIL
- Udeležba na Nacionalnem otroškem parlamentu (če bo izbran predstavnik naše šole)
- Sestanek šolskega parlamenta – aktualna problematika in predlogi
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
MAJ
- seja SUŠ
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
- Dobrodelna akcija RK „Otroci za otroke“ (od maja do 15. maja 2025)
JUNIJ
- Predaja ključa in vrat – slovo devetošolcev
- Sprejem prvošolcev v šolsko skupnost – svečana prisega
- Tedenska srečanja manjših skupin predstavnikov oddelkov (tema Šolski sistem)
Za učence v okviru kulturnih dni organiziramo vsaj eno zabavno prireditev s plesom (novoletna prireditev, včasih pa tudi aprilska prireditev – odvisno od angažiranosti učencev).
Na prvi seji opravimo uvodni razgovor in sprejmemo smernice za obravnavo teme na razrednih urah.
Tema v šolskem letu 2024/2025 je Šolski sistem, podteme glavne teme:
- Odnosi in sodelovanje
- Učne vsebine in šola za življenje
- Metode in načini učenja/poučevanja
- Vrednote in odgovornost
Na drugi seji predstavniki oddelkov predstavijo ugotovitve in sklepe svojih sošolcev, nato oblikujemo skupne zaključke, ki jih predstavimo na Območnem otroškem parlamentu.
Drugo sejo, ki je ponavadi na začetku januarja, izvedemo ločeno za mlajše (od 1. do 5. razreda) in starejše učence (od 6. do 9. razreda).
Na sejah se posvečamo tudi aktualni problematiki, povezani z življenjem in delom na šoli:
- pripombe in predlogi oddelčnih skupnosti v zvezi s programom pouka, dnevov dejavnosti, ekskurzij, interesnih dejavnosti, prireditev in drugih dejavnosti, ki jih organizira šola;
- odnosi med učenci, odnosi z učitelji;
- šolsko igrišče, urejenost šolskih prostorov (zlasti sanitarij);
- šolska prehrana, šolska jedilnica …
Zelo ponosni smo na različne zbiralne in dobrodelne akcije naših učencev. Že vsa leta pridno zbiramo odpadni papir, zbrani denar pa namenimo potrebam naših učencev, prispevamo za valeto devetošolcev, pa tudi dobrodelnim namenom.
Pohvaliti moram delo in prispevek učencev na sejah, na otroških parlamentih in tudi drugače, saj so izjemno aktivni in konstruktivni, znajo prisluhniti drug drugemu, ne bojijo se povedati svojega mnenja, nastopajo sproščeno, kritično in samokritično, predvsem pa kulturno. Učenci čutijo pripadnost šoli in v tem smislu tudi izražajo svoja mnenja in želje.
Mentorici: Filipina Gale in Alja Šumak